Podziel się!

19 września 2013

Pikantna zupa pieczarkowa z ziemniakami

Gdy mój tata po powrocie z zakupów wypakował koszyczek pieczarek odrobinę się przeraziłam. Nie jestem wielką fanką grzybów i nie wiedziałam za bardzo co można z nich zrobić. Zaczęłam przeglądać domową teczkę z przepisami mojej mamy. I znalazłam- zupa pieczarkowa. Zmodyfikowałam odrobinę przepis gotując zupę na wywarze z warzyw nie na wywarze z mięsa oraz dodałam pepperoni i odrobinę ostrej papryki. I muszę przyznać szczerze, że pieczarki pod tą postacią smakują mi wyśmienicie! :-)



Składniki (dla 4 osób):
  • 500g pieczarek
  • 1 litr wody
  • 2 średnie marchewki
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 małe pietruszki
  • 2 ziemniaki duże
  • Kilka gałązek natki pietruszki
  • 1 mały por
  • Kilka gałązek selera
  • 1 łyżka jogurtu greckiego do zabielenia zupy
  • Przyprawy: pepperoni, pieprz cayenne, bazylia, tymianek, zioła prowansalskie, szczypta soli morskiej
Przygotowanie:
Wszystkie warzywa należy umyć, oczyścić i pokroić. Nastawić wodę w garnku. Cebulę, czosnek i pieczarki dodać na rozgrzaną patelnię i dusić bez dodatku oleju ok 10 min (pieczarki "puszczą" wodę). W czasie gdy woda w garnku zagotuje się- dodać starkowaną marchewkę, pokrojonego pora, ziemniaki i pietruszkę.Gotować do momentu aż ziemniaki delikatnie zmiękną. Następnie dodać pieczarki, cebulę i czosnek z patelni. Całość przyprawić do smaku solą, pieprzem, pepperoni, bazylią, tymiankiem i ziołami prowansalskimi i gotować aż ziemniaki będą miękkie. Na koniec dodać natkę pietruszki.
Zupę można zabielić gęstym jogurtem greckim ale nie jest to konieczne.
Podawać np. z ciemnym pieczywem lub pełnoziarnistymi grzankami.



Smacznego!
Sandra

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz