Podziel się!

10 lipca 2014

Placek ziemniaczany z sosem warzywnym

Bardzo lubię wszelkiego rodzaju programy kulinarne. Ostatnio oglądałam powtórkę polskiej wersji programu MasterChef, gdzie uczestnicy przygotowywali dania z ziemniaków. Już po godzinie oglądania stwierdziłam, że MUSZĘ zjeść placki ziemniaczane :) Dlatego zaraz po obejrzeniu programu podreptałam do kuchni i jak to ze mną bywa zrobiłam coś innego niż planowałam :)  Zamiast placków ziemniaczanych z sosem jogurtowo-czosnkowym powstał placek ziemniaczany z sosem warzywnym. A przy okazji stwierdziłam, że chyba jednak nie mogę oglądać programów kulinarnych bo źle się to może skończyć dla mojej figury :)





Składniki (na 1 porcję):
Placek
  • 300g ziemniaków
Gulasz:
  • 250g bakłażana
  • 3/4 puszki pomidorów 
  • 50g piersi z kurczaka
  • 50g cebuli
  • słodka papryka, zioła prowansalskie, suszone pomidory z czosnkiem, sól, pieprz

Wykonanie:
Ziemniaki zetrzeć na tarce o małych oczkach, odcisnąć nadmiar soku i doprawić solą i pieprzem. Na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia rozmasować masę (na kształt dużego placka) i zapiekać w 150st. Pieczemy aż placek będzie lekko złocisty a brzegi staną się chrupiące. 
Bakłażana pokroić w plastry, posypać solą morską i odstawić na kilka minut. Po tym czasie plastry opłukać wodą i odsączyć w papierowy ręcznik. Pierś kurczaka pokroić i poddusić razem z pokrojoną cebulką. Następnie dodać plastry bakłażana i pomidory. Całość gotować aż wszystkie składniki będą miękkie. Na koniec doprawić. 

1 porcja to ok. 360kcal i 22g białka


Pozdrawiam, 

Maja

2 komentarze: