Podziel się!

1 maja 2014

Żytnie chlebki pita

Pierwsze podejście do upieczenia chlebków było średnio udane- ciasta było za dużo, chlebki były mało chrupkie przez co smak też był jakiś nijaki. Ale myśl o dietetycznym kebabie nie dawała mi spokoju więc zrobiłam drugie podejście- lekko zmodyfikowałam przepis, zmniejszyłam ilość ciasta na jeden chlebek i eureka! W końcu smak i chrupkość mnie zadowalają. Jednym słowem polecam :)
PS. Jutro przepis na kebaba z wykorzystaniem tychże chlebków :)




Składniki (na 2 duże/3 małe sztuki*): 
  • 100 g mąki żytniej t.2000
  • 50 g mąki pszennej
  • 0,75 dkg drożdży
  • 1 łyżka oleju rzepakowego 
  • ok 0,5 szklanki letniej wody (ilość wody trzeba modyfikować i dodawać stopniowo - ciasto konsystencją ma przypominać gęstą śmietanę) 
*z podanej porcji wyszły mi 3 chlebki o wielkości pokazanej na zdjęciu ale 1 chlebek nie dał się przekroić więc lepiej zrobić 2 większe sztuki lub 3 mniejsze

Wykonanie: 
Mąki przesiać, dodać rozpuszczone w letniej wodzie drożdże, sól i olej. Ciasto wyrobić (ja użyłam miksera), przykryć i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Ciasto podzielić na 2 lub 3 części (w zależności od ilości chlebków), każdą wyłożyć na papier do pieczenia i lekko spłaszczyć dłonią (najlepiej zmoczyć ją lekko wodą). Piec ok. 25 minut


Pozdrawiam,

Maja

3 komentarze:

  1. Nono... Fantastich fujaren. nie wiem od kiedy wegle sa dietetyczne tudziez fantastyczne (szczegolnie te zle), ale to szczegol. nie trzeba byc dietetykiem, zeby wiedziec, iz gdyz poniewaz w trakcie diety stosuje sie mazeine lub otreby, ktore posiadaja blonnik ale to trza widocznie myslec tylko po farszafskijemu na genewsko-ursyniastych operzanych propagandzianych sympozjach. maka to ludzki spulchniator 2000 i czesc czapka;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fantastisch-terapeuten. Ego urosło?

      Usuń
    2. Na pewno mu urosło tu i tam :) A mi wyszły te chlebki fantastycznie :) Dziękuję i pozdrawiam!

      Usuń