Podziel się!

8 lutego 2014

Wielki comeback czyli pizza z białym sosem na razowym spodzie

Hm... Dawno mnie nie było. Niezaplanowana przerwa: dużo się działo, dużo nauki, dużo spraw na głowie i mało czasu na bloga... Ale teraz już wróciłam :) z nową energią i  nowymi przepisami :)
Dzisiaj kolej na pizzę. Pisałam już, że uwielbiam pizzę? :) Niestety ani to zdrowe ani dietetyczne wyznanie. Bo czy da się być na diecie i jeść takie rzeczy? Jasne, że tak- wystarczy trochę pozmieniać przepisy :) Jeśli macie ochotę na klasyczną pizzę zapraszam do zapoznania się z przepisem, który zamieściłam parę miesięcy temu (klik). Tym razem miałam ochotę na pizzę z białym sosem. Ta oryginalna, którą jadłam, miała mnóstwo śmietany, sera i innych niezdrowych dodatków (i pewnie dlatego była tak pyszna:) ) ale pomyślałam, że może uda się ją przenieść na zdrową stronę mocy :) I udało się - można jeść bez wyrzutów sumienia :)


Składniki: 
Ciasto:
  • 200 g mąki żytniej t.2000
  • 100 g mąki pszennej
  • 1,5 dkg drożdży
  • 2 łyżki oleju rzepakowego 
  • 2/3 szklanki letniej wody
Nałożenie:
  • serek kanapkowy light (ja użyłam serka Linessa z Lidla)
  • jogurt naturalny gęsty 
  • 6 pieczarek
  • 2 plastry sera żółtego
  • 0,5 wędzonej piersi kurczaka
  • przyprawy: sól, pieprz, zioła prowansalskie

Wykonanie: 
Mąki przesiać, dodać rozpuszczone w letniej wodzie drożdże, sól i olej. Ciasto wyrobić (ja użyłam miksera), przykryć i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Następnie wyłożyć na papier do pieczenia i rozwałkować na ok. 1,5cm. Ciasto wstawić na 10min do piekarnika nastawionego na 150st. Po tym czasie ciasto wyjąć i przygotować obłożenie: parę łyżek serka wymieszać dokładnie z paroma łyżkami jogurtu. Powstałą masą posmarować pizzę i posypać przyprawami. Kurczaka i pieczarki pokroić i rozłożyć na pizzy. Wszystko jeszcze raz posypać przyprawami (zioła, sól i pieprz) i piec w 150st (ok 20min). Po koniec pieczenia posypać drobno pokrojonym serem i zapiec do roztopienia.




Pozdrawiam, 

Maja

3 komentarze:

  1. taka pizza to jest coś! <3

    OdpowiedzUsuń
  2. wyśmienita pizza :-)
    zapraszamy również do nas :-)

    www.hotelowerecenzje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda apetycznie :) będę musiała wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń