Podziel się!

24 lutego 2014

Spaghetti z czosnkiem, oliwą i papryczką chili -Aglio, Olio e Peperoncio

Dość długo zastanawiałam się nad przyrządzeniem tego dania. Nurtowało mnie pytanie czy z tak prostego przepisu może powstać smaczne danie? Obawiałam się, że nie będzie mi smakowało ze względu na dość dużą (jak dla mnie) ilość oliwy z oliwek. I dzisiaj się przekonałam. Danie bardzo mi smakowało i na pewno nie raz przygotuję je ponownie  :-)
Przygotowanie: 5 minut
Czas gotowania: 10 minut

Makaron spaghetti prosto z Włoch od mojej bratanicy :-)


Składniki na 1 porcję:
  • 50g makaronu spaghetti
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 małe papryczki chili
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 pęczek natki z pietruszki
  • odrobina soli morskiej


Przygotowanie:

Ugotuj makaron al dente. Czosnek przeciśnij przez praskę, papryczki chili oraz pietruszkę posiekaj. Na patelni rozgrzej oliwę, dodaj czosnek, chili oraz odrobinę soli morskiej. Uważaj aby czosnek się nie przypalił- wtedy będzie miał nieprzyjemny gorzki posmak. Na koniec dodaj odcedzony makaron, wymieszaj, wyłóż na talerz i posyp obficie natką pietruszki.


Smacznego!

Sandra

2 komentarze:

  1. uwielbiam spaghetti, dzięki za ten przepis

    OdpowiedzUsuń
  2. mniam! ale ja użyłabym raczej pełnoziarnistego makaronu :)

    OdpowiedzUsuń