Podziel się!

22 października 2014

Dietetyczne pralinki rafaello

Mam nadzieję, że wypróbowaliście już mleko migdałowe (przepis)? Jeśli nie to właśnie macie pretekst żeby je zrobić :) Oprócz tego, że otrzymacie pyszne mleko to jeszcze zostanie Wam papka migdałowa, z której można wyczarować przepyszne pralinki a'la rafaello! Jeśli uwielbiacie rafaello tak samo jak ja musicie wypróbować ich zdrowszą i odchudzoną wersję. To zdecydowanie mój faworyt jeżeli chodzi o moje dotychczasowe eksperymenty ze zdrowymi słodyczami :)


Składniki (na ok. 12 kuleczek):
  • 0,5 papki migdałowej, która została po wyprodukowaniu mleka migdałowego przepis tutaj (jeśli nie macie użyjcie 50g migdałów)
  • 2 łyżki naturalnego serka homogenizowanego (ja użyłam odtłuszczonego bo akurat taki miałam)
  • 3 łyżki mleka w proszku odtłuszczonego 
  • ksylitol/ stewia/ miód do smaku
  • wiórki kokosowe do obtoczenia
Wykonanie:
Dla osób, które nie mają gotowej papki migdałowej: migdały zalać wrzątkiem, chwilę odczekać i obrać ze skórki. W blenderze zmielić 50g migdałów (mielimy chwilę- tak żeby powstały rozdrobnione ale nie zmielone na pył migdały).
Papkę/ zmielone migdały mieszamy z serkiem, mlekiem w proszku i substancją słodzącą a następnie z masy robimy małe kulki (będzie łatwiej jeśli lekko zwilżymy dłonie). Gotowe kuleczki obtaczamy w wiórkach kokosowych i odstawiamy na ok. 30min do lodówki.



Smacznego,

Maja

2 komentarze:

  1. wiedziałam, że będzie coś pysznego z tą papką migdałową :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda przepysznie, z chęcią bym spróbowała.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń