Podziel się!

9 sierpnia 2014

Razowe jabłkowe muffinki

Kiedy 3 tygodnie temu robiłam ten przepis nie sądziłam, że użycie jabłek nabierze tak politycznego wymiaru :) Ale skoro już tak się stało to my również zachęcamy do jedzenia jabłek- to wyjątkowo smaczne i wartościowe owoce. Przepis na babeczki powstał bardzo spontanicznie. W zasadzie chciałam zrobić muffiny marchewkowe, ale kiedy w drodze do ogródka minęłam jabłoń uginającą się od owoców, stwierdziłam, że jednak zmienię przepis i zamiast tartej marchewki, użyję tartego jabłka. Polecam wypróbować bo muffinki wychodzą naprawdę pyszne, nawet mimo tego, że ich smak lekko przywołuje jesień :)



Składniki (na 5 sztuk):

  • 2 małe jabłka
  • 1 jajko
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżka jagód goji
  • 2 łyżki słonecznika
  • 4 łyżki mąki żytniej t.2000
  • 5 łyżek płatków owsianych
  • 6 orzechów włoskich
  • 2 łyżeczki ksylitolu 

Wykonanie:
Jabłka obrać i zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Orzechy i jagody rozdrobnić (jagody można też zostawić w całości). Wszystkie składniki wymieszać, wyłożyć do papilotek i piec w 150st do zrumienienia. Po tym czasie piekarnik wyłączyć a po ok. 10min dodatkowo uchylić. 



1 sztuka to ok. 180kcal

Przepis bierze udział w akcji: 
Jabłka wolności



Pozdrawiam, 

Maja



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz