Podziel się!

3 kwietnia 2015

Wielkanocny, dietetyczny deser

Pewnie przygotowania do świąt trwają pełną parą :) Co prawda w ferworze przygotowań nie miałam już w planach nowego posta ale po obejrzeniu wielkanocnego odcinka programu Doroty Szelągowskiej (jeśli nie oglądaliście to koniecznie to nadróbcie) nie mogłam się powstrzymać żeby nie zrobić jej deseru w swojej, dietetycznej wersji. Jest pyszny i wygląda nieziemsko :)


Składniki (na 9 sztuk)

  • 350g jogurtu naturalnego
  • 10g żelatyny
  • 100g obranego mango
  • jako foremki: 9 wydmuszek po jajkach
Wykonanie:
Z wydmuszek odłamać górę i uformować wg upodobań. Gotowe foremki dokładnie opłukać do wodą, następnie wygotować we wrzącej wodzie (przez ok. 10min) a następnie wysuszyć przez 20 min w piekarniku w 100st. 
Żelatynę dokładnie rozpuścić w odrobinie ciepłej wody i dodać do jogurtu. Mieszać do czasu aż nie będzie grudek. 
Mango zmiksować. 
Do każdej wydmuszki wlać jogurt z żelatyną i odstawić do stężenia. Po tym czasie w każdym jajeczku wydrążyć łyżeczką małe wgłębienie, w którym umieścić mus z mango. 



Pozdrawiam, 

Maja


3 komentarze:

  1. Robiłam na święta coś na kształt tego :) skorupki zrobiłam z czekolady 70% na balonie, "białko" z serka homo nat. + danio waniliowe + ubite białko + trochę cukru trzcinowego, "żółtko" z kolei to u mnie dżem Łowicz extra gładki 100% bez cukru mango-morela. Własnie zjadłam ostatnie, pycha. Nawet bardzo smakowało tacie, który od diet trzyma się z daleka ;p

    OdpowiedzUsuń