Podziel się!

18 października 2013

Ciasto marchewkowe/ Carrot cake

W końcu udało mi się upiec ciasto marchewkowe :) Słyszałam dużo pozytywnych opinii na temat tego ciasta. I nie zawiodłam się :-) Ciasto wyszło pyszne, a w smaku przypomina piernik. Poczułam święta! Brakowało mi jeszcze świeżych mandarynek, bo śnieg był w postaci cukru pudru ;-)



Składniki:

  • 2 szklanki startej na drobnych oczkach marchewki
  • 1 szklanka mąki razowej
  • 1 szklanka mąki tortowej
  • 4 jajka
  • 180 ml oleju (niepełna szklanka)
  • 180 g cukru (niepełna szklanka)
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenie
  • otarta skórka z 1 cytryny
  • szczypta soli


Przygotowanie:

Marchew umyć, obrać i zetrzeć na tarce o drobnych oczkach. Jajka, cukier i odrobinę soli ucierać za pomocą miksera. Dodać mąkę, olej, cynamon i proszek do pieczenia . Wyrobić na jednolitą masę. Na końcu dodać startą marchewkę i skórkę z cytryny. Wymieszać. Tortownicę posmarować masłem i obsypać bułką tartą (mamy pewność, że cisto nie przyklei się do tortownicy). Ciasto przelać do tortownicy i włożyć do piekarnika z termoobiegiem rozgrzanego do 180 stopni. Piec ok 50 minut.

Smacznego!
Sandra. 








1 komentarz: