Podziel się!

7 października 2013

Bułeczki cebulowe

Idealne niedzielne śniadanie? Kawa z mlekiem lub kakao, świeże bułeczki i dużo wolnego czasu :) A jeśli macie tego czasu trochę więcej to zachęcam do upieczenia  swoich własnych bułeczek. Przepis jest naprawdę prosty i nawet kulinarny laik sobie z nim poradzi. A biorąc pod uwagę ich smak i zapach, zaręczam, że warto :)


Składniki:

  • 3 dkg drożdży
  • 2 szklanki mąki żytniej t. 2000
  • 0,5 szklanki mąki pszennej (zwykłej)
  • 1 szklanka mleka (lub więcej)
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 cebula
  • 1/4 łyżeczki cukru

Wykonanie: 
Drożdże rozrobić w odrobinie ciepłego mleka i dodać cukier. Cebulę posiekać i podsmażyć na patelni. Do miski wsypać mąki, dodać sól, rozczyn i wyrabiać (ja użyłam miksera ale można to zrobić ręcznie). W międzyczasie stopniowo dolewać mleka. Po chwili dodać podsmażoną, wystudzoną cebulę i wyrobić a następnie odstawić do wyrośnięcia. Gdy wyrośnie nakładać łyżką na papier do pieczenia. Przygotowane bułeczki znowu odstawić do wyrośnięcia (ja ten krok już pominęłam i od razu piekłam) a następnie piec w 150st do momentu zrumienienia. 



Pozdrawiam,

Maja

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz