Podziel się!

26 stycznia 2015

Małże w sosie pomidorowym z natką pietruszki


Małże kojarzone są z daniem wykwintnym i pracochłonnym. Czy wykwintne? Być może. Nie jadamy ich na co dzień, co wynika w dużej mierze z kiepskiej dostępności tego produktu na rynku (mam na myśli świeże małże- nie mrożone). Czy czasochłonne? Znam dania, które wymagają o wiele więcej pracy. Najwięcej czasu zajęło mi oczyszczanie muszli ale i tak całość przygotowania dania nie zajmuje więcej niż 30 minut. A jak mają się wartości odżywcze małże?
http://www.fatsecret.pl

Składniki:
  • 1 kg świeżych muli
  • 6 szalotek- można zastąpić białą cebulą (2-3 sztuki w zależności od wielkości)
  • 3 duże ząbki czosnku
  • 1 puszka siekanych pomidorów bez skórek
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • sól morska, świeżo mielony pieprz, ostra papryka
  • pęczek natki pietruszki
Przygotowanie:
1. Małże umyć i oczyścić.  Jeśli małża jest otwarta najpierw popukać nią o stół- jeśli się nie zamknie należy ją wyrzucić. Filmik świetnie zobrazuje Wam jak czyścić mule :-)





2. Na patelni rozgrzać oliwę i wrzucić pokrojoną szalotkę i czosnek. Zeszklić na zloty kolor.
3. Do dużego rondla dodać pomidory z puszki i szalotkę z czosnkiem z patelni. Zagotować. 
4. Dodać małże i wymieszać. Gotować do momentu aż mule się otworzą (ok. 5 minut) od czasu do czasu przemieszać. 
5. Na koniec dodać posiekaną natkę pietruszki.

Mule które się nie otworzą podczas gotowania należy wyrzucić. Podawać z pieczywem (u mnie pełnoziarniste razowe), które można maczać w sosie pomidorowym. 

Smacznego!
Sandra

3 komentarze:

  1. Nigdy nie jadłam, i chyba się nie skuszę :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miałam lekkie opory przed zjedzeniem ale wychodzę z założenia, że w życiu trzeba wszystkiego spróbować :-) I nie żałuję, bo było smaczne :-)

      Usuń