Podziel się!

11 stycznia 2015

Dietetyczne batoniki bounty

Po zrobieniu mleka kokosowego kombinowałam co zrobić z pulpą kokosową. W internecie widziałam, że niektórzy wykorzystują ją do zrobienia mąki kokosowej. Jednak ja byłam o wiele mniej praktyczna i stwierdziłam, że zbędne wiórki kokosowe oznaczają tylko jedno: batoniki bounty :) PS. Po spróbowaniu stwierdziłam, że ze względu na batoniki, mleko kokosowe chyba częściej będzie gościć w mojej diecie :)


Składniki:

  • pulpa kokosowa, która zostaje po zrobieniu mleka kokosowego
  • serek homogenizowany odtłuszczony*
  • mleko w proszku odtłuszczone*
  • ksylitol lub stewia do smaku 
  • parę kostek gorzkiej czekolady
*mleko w proszku i serek dajemy do uzyskania zwartej, dającej się uformować masy


Wykonanie:
Pulpę mieszamy z pozostałymi składnikami i formujemy małe kulki/batoniki. Czekoladę roztapiamy w kąpieli wodnej i polewamy batoniki. Odstawiamy na ok. 1h do lodówki. 
Rada:  Batoniki o wiele lepiej formować lekko zwilżonymi dłońmi. Nawet jeśli nie będą super zwarte to po 1h w lodówce powinny lekko stężeć. 



Smacznego, 
Maja

4 komentarze:

  1. Bardzo ciekawie się prezentują :) Uwielbiam kokosa i gorzką czekoladę, więc to z pewnością coś dla mnie. I ostatnio zastanawiałam się właśnie co tu zrobić z pozostałościami po robieniu mleka kokosowego, ale w końcu zrobiłam ciastka owsiane :P

    OdpowiedzUsuń