Podziel się!

10 października 2015

Dietetyczne, bezglutenowe racuchy jabłkowe

Mój smak dzieciństwa... Kiedy sobie o nich przypomniałam, uświadomiłam sobie, że nie jadłam ich od lat! Te moje znacznie różnią się od tych z dzieciństwa- po pierwsze nie miałam oryginalnego przepisu (więc wymyśliłam go na szybko), a po drugie nie mają cukru, tłuszczu czy dużych ilości mąki. Moje kubki smakowe zostały zaspokojone a i wyrzutów sumienia nie ma :)


Składniki (ok. 8 sztuk):

  • 1 jajko
  • 50g jogurtu naturalnego 
  • 0,5 jabłka (ok. 100g)
  • 20g mąki ryżowej
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
Wykonanie: 
Jabłko zetrzeć na tarce. Wszystkie składniki wymieszać i "smażyć" na dobrze rozgrzanej patelni do smażenia beztłuszczowego (jeśli chcecie, możecie dodać odrobinę oleju, jednak ja bez problemu usmażyłam je bez dodatku tłuszczu). Gdy będą rumiane z jednej strony, przewrócić i zrumienić drugą (najlepiej przewracać teflonową łopatką). 



Cała porcja to ok. 210kcal, 9g białka, 6g tłuszczu i 29g węglowodanów



Udanego weekendu, 
Maja

4 komentarze:

  1. Jak dobrze, że teraz można znaleźć przepisy bezglutenowe na niemal każde danie. Dziękuję za ten przepis, na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy za komentarz. A z uwagi na to, że coraz więcej osób stosuje dietę bezglutenową, na blogu będzie coraz więcej takich przepisów. Pozdrawiamy :)

      Usuń
  2. a ze zwykłej mąki wyjdą? Wiem, że nie będą już tak dietetyczne, ale akurat nie mam razowej. ;)

    OdpowiedzUsuń