Podziel się!

23 czerwca 2014

Wegańskia kanapka a'la burger

Mimo, że nie jestem weganką z dużym entuzjazmem podchodzę do wypróbowywania bezmięsnych przepisów. Pomysł na wegańskie kotlety z ciecierzycy chodził za mną już od pewnego czasu jednak zawsze gdy chciałam go wypróbować jak na złość nie miałam namoczonej cieciorki. W końcu jednak się zmobilizowałam i jest :) przepis nie jest pracochłonny jednak przygotowanie (czyt. moczenie ciecierzycy) zajmuje trochę czasu. W związku z tym dla niecierpliwych polecam skorzystać z ciecierzycy w puszce :)


Składniki: 
  • 50g ciecierzycy
  • bułka razowa
  • parę liści sałaty
  • ogórek
  • pomidor
  • sos pomidorowy 
Wykonanie: 
Kotlety: ciecierzycę moczyć przez 12h a następnie gotować do miękkości (zajmie to ok. 1-1,5h).Pod koniec gotowania lekko posolić. Następnie ciecierzycę zblendować i doprawić. Z masy formować kotlecik, ułożyć na papierze do pieczenia i piec w 150st. Pieczemy aż będzie rumiany.


Pozdrawiam, 
Maja

2 komentarze:

  1. Jak dla mnie Road może od was przepis wziąść ;) Proste i eleganckie w jakiś sposób :D i na pewno pyszne! (zresztą zaraz spróbuję :P)

    OdpowiedzUsuń