Podziel się!

12 marca 2016

Czekoladowe, bezglutenowe, odchudzone muffinki

Jakiś czas temu zostałam zaproszona jako prelegentka na konferencję dotyczącą diety bezglutenowej. Moim tematem były oczywiście bezglutenowe wypieki :) Żeby się do tego przygotować musiałam wymyślić kilka bezglutenowych deserów. Teraz serwuję je Wam i zaczynam od najlepszego :) To najlepsze bezglutenowe babeczki, jakie kiedykolwiek jadłam :)


Składniki:

  • 2 jajka
  • 1/3 szklanki mleka
  • 20g oleju kokosowego
  • 30g oleju rzepakowego
  • 1/3 szklanki wiórków kokosowych
  • 1 łyżka kakao
  • 60g mąki ryżowej
  • 20g mąki kokosowej
  • 20g mąki ziemniaczanej
  • 20g cukru
  • 25g ksylitolu
  • 100g mrożonych owoców- najlepiej wiśni lub czarnych porzeczek
  • 1 łyżeczka bezglutenowego proszku do pieczenia
Wykonanie:

Jajka ubić z cukrem i ksylitolem. Następnie dodawać partiami pozostałe składniki, oprócz wiśni. Gdy ciasto będzie gotowe, do foremek na muffinki włożyć po ok. 2 wiśnie i zalać ciastem. Piec w 150st.



Smacznego, 

Maja

10 komentarzy:

  1. coś dla mojego zucha :) chociaż i ja bym sobie nie odmówiła

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny przepisik, akurat mam składniki iiii jutro miałam piec coś pysznego. Także trafiłam w punkt :)
    No i urocze foremki, również mam serduchowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ile minut piec?ok.20-25?

    OdpowiedzUsuń
  4. Mąka ryżowa ale z białego czy z ciemnego ryżu czy mieszana?

    OdpowiedzUsuń
  5. A czemu czekoladowe jAK bez czekolady?

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepis genialny, szybko i łatwo się robi. Dla nas trochę mało słodkie ale to nic następnym razem większe trochę ilość ksylitolu lub porostu dodam miód. Na początku miałam obawy że będą trochę suche ale naszczescie okazało się że są idealnie mokre w środku. I już zdążyła połowa zniknąć :) polecam ten przepis i wiem że zagości on u mnie na stałe :)

    OdpowiedzUsuń