Podziel się!

20 listopada 2014

Dietetyczny piernik marchewkowy

Moje przygotowania do świąt zwykle zaczynają się mniej więcej 3 tygodnie przed wigilią- jest to wg mnie najlepszy czas na pieczenie pierniczków. Robiąc je wcześniej  mam pewność, że do świąt spokojnie zdążą zmięknąć.               W związku z tym, że tegoroczna partia pierników jeszcze czeka na zrobienie a ja już czuję świąteczny klimat, umilam domownikom weekendy piekąc pierniki albo dietetyczne wersje strucli. Jeśli i Wy już odliczacie dni do świąt albo chcecie poczuć świąteczny klimat, koniecznie wypróbujcie przepis na piernik marchewkowy :)


Składniki (na keksówkę):
  • 250g marchewki
  • 5 łyżek oleju
  • 2 jajka (osobno żółtka i białka)
  • 5 łyżek cukru
  • 5 łyżek ksylitolu
  • 60g mąki pszennej
  • 65g mąki żytniej t.720
  • 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • przyprawa do piernika
Przygotowanie:
Marchew umyć, oskrobać i zetrzeć na tarce o drobnych oczkach. Olej zmiksować z żółtkami, cukrem i ksylitolem a następnie dodać połowę mąki wymieszanej z proszkiem do pieczenia. Po połączeniu dodać marchew i przyprawy. Białka ubić na pianę, wyłożyć na masę marchewkową i delikatnie wmieszać, dodając mąkę. Piec w 150st                 (z termoobiegiem) do tzw. suchego patyczka.

Pozdrawiam,

Maja

5 komentarzy:

  1. A po ksylitol to przepraszam, gdzie mam iść? Do apteki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ksylitol można zastąpić stewią. Obie substancje słodzące można kupić raczej w każdym większym hipermarkecie- ja najczęściej kupuję w Intermarche. Ale dostępne są też w sklepach ze zdrową żywnością czy niektórych aptekach :)

      Usuń
  2. Pięć w 150 C A ile minut ?

    OdpowiedzUsuń