Podziel się!

9 listopada 2014

Dietetyczny kurczak w chrupiącej panierce

Myślałam, że jadłam już wszystkie dietetyczne wersje kurczaka i nic nie jest w stanie mnie zaskoczyć. Wymyślałam panierki z otrębów, płatków itd. a okazało się, że najlepszą panierką jest po prostu zwykła panierka jak do schabowego:) To jak na razie mój najlepszy kurczak w dietetycznej panierce- idealny na niedzielny obiad. Dodajcie do tego np. frytki z pieczonych ziemniaków i surówkę a nawet dzieci- niejadki będą zachwycone :)


Składniki: 
  • 1 pierś z kurczaka
  • 0,5 łyżeczki oleju rzepakowego
  • 1 łyżka mąki żytniej t.2000
  • 1 jajko
  • 2 łyżki bułki tartej (najlepsza będzie oczywiście razowa) 
  • przyprawy: sól, pieprz, papryka ostra i słodka
Wykonanie:
Jajko rozmącić. Pierś doprawić, skropić oliwą a następnie obtoczyć w mące. Oprószoną mąką pierś zanurzyć w rozbełtanym jajku a później dokładnie obtoczyć w panierce. Piec w 150st. 



Pozdrawiam, 
Maja

4 komentarze:

  1. z moją ulubioną sałatką! <3

    OdpowiedzUsuń
  2. my zawsze panierujemy kurczaka w razowej panierce. Nawet sama ją robię z pieczywa, które sama piekę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zamiast Oleju rzepakowego, użyłem Oliwe z Oliwek

    OdpowiedzUsuń
  4. Panierka, nawet razowa, nie jest dietetyczna...

    OdpowiedzUsuń